onsdag 21 november 2012

att omvandla frustration till engagemang

Smålandshelgen är över och kan sammanfattas med dessa tre ord: 
betydelsefull, givande och glädje.

Jag är glad ända in i hjärtat efter en sån här helg! 
I lördags lämnade vi Örebro ungefär kl. 12 efter att ha hämtat släp och packat in instrument för en tre+ timmar lång bilresa. Det går inte fort med släp... Men vad gör det när det är trevligt sällskap :)
Kl. 15 ankom vi till Missionskyrkan i Vetlanda och blev bjudna på mat. Därefter började ljudrigg och soundcheck och andra förberedelser.
En timme innan en konsert går det knappt att prata med mig, eller.. Jag är i alla fall kanske inte i mitt esse. Haha! Superstressad och rörig och springer runt och ja. Men kl. 
19 var det i alla fall dags för konsert i Vetlanda och det gick ju faktiskt 
fantastiskt bra!
Så otroligt roligt att höra att det var så bra och att folk var nöjda med konserten! Och jag var också jättenöjd! Ååååh va det är roligt när det blir bra och uppskattat!

Därefter for vi till Sävsjö där vi skulle sova, men först hade vi tv-spelskväll, och till min stora förtjusning: trummorna fanns till RockBand och GuitarHero!
Dagen därpå väntade Bodaborg! Jag säger ju det, helgen var full med höjdpunkter! Inte för att vi tog så många banor.. Men jag älskar Bodaborg! (De säger att jag är bra på att överdriva saker.. Så när Amanda såg Bodaborg blev hon väldigt besviken. På mina beskrivningar hade hon förstått det som ett uppbyggt typ fort mitt ute i skogen... Förlåt Amanda haha!).

Senare på söndagkvällen var det dags för konsert i Sävsjö som också gick jättebra! Jag säger det igen, vilken fantastisk helg!

Allt som allt fick vi in 11 022 kronor till vår insamling och är nu uppe i 19 869 kronor!! :)

Och något som inte gjorde helgen mindre fantastisk: jag fick träffa gamla smålänningar och vänner och inte minst Malin - min barndomsvän! Det var fantastiskt roligt, om så än för en kort stund, men det var bättre än ingenting!

Guldstjärnan i bloggen går till jättemånga, till Missionskyrkan i Vetlanda och Allianskyrkan i Sävsjö för att vi fick möjligheten att komma och spela, för boende och mat och allt därtill, till Ronny Jansson och Monika för en superfin frukost, till Inger Pellsjö för en jättegod middag (med efterrätt!!), till Ludvig och Karl Hanzén och Petter Olofsgård och Klara som hjälpte oss med ljud och bild, till Lisbet Borgenvik för utlåning av bil, till Erik som lämnade släp och ljud på måndagmorgonen, till Roland Frick
Vänta... Jag fortsätter lite till: och inte minst till moster Sicka, mamma och pappa, Klara och Edward, Malin, Lilian och Arne som alla åkte mååånga mil för att stötta oss på vår konsert! Det betyder mer än ni anar!!

Jag avslutar inlägget med att citera Rolands fina avslutning på konserten i Vetlanda, det var så fint sagt:
"Tack för att ni har omvandlat frustration till engagemang".
TACK till alla berörda. Ni anar inte vad det betyder.

Och inte minst TACK till er

2 kommentarer:

  1. Tack till dig Alma!
    Lysande konsert och ärligt att se och få krama dig. Håller med om att det var svårt att få kontakt med dig före spelningen :) Håller också med om att det är topp att se frustration omvandlad till engagemang.
    Arne och Lilian (stolta blivande svärföräldrar)

    SvaraRadera
  2. Åh det här har jag ju missat att läsa (under alla de veckor jag saknat internet). :) Vad glad jag blir :) Ni var super duktiga och det vore roligt och veta hur det går nu? Inte uppdaterat på ett tag :) Visserligen ses vi om bara några dagar, då har vi mycket att ta igen!

    SvaraRadera