torsdag 15 november 2012

guldkorn i vardagen

Jag är väldigt dålig på att prata i telefon. Och jag svarar aldrig om det är privat nummer eller om det är ett nummer som jag inte känner igen. Av den anledningen fick jag under min föreläsning idag ett sms av min bror där det stod "se till att svara i telefon om det ringer idag oavsett nummer" och jag undrade med en gång vad det nu var han låg bakom.

Vid lunchtid idag ringde då ett nummer jag inte kände igen och jag blev nervös bara vid första signalen, jag vet, jag är väldigt töntig med det där... 
"Tjena Alma, direkt i radion i Jönköping, P4 Jönköping Alma, va kul att du svarar". 
Helt paff blev jag och började skratta! Sen fortsatte han prata om Lasse Kronér och jag fattade ingenting, men låtsades bara hänga på.. haha! 
Trots min telefonfobi som jag gärna kallar det gick det ändå faktiskt ganska bra tycker jag! Ett väldigt feltajmat "yes" var den värsta missen tror jag.. Så för er som vill lyssna så bjuder jag ändå på detta, klicka på länken nedan:
http://sverigesradio.se/sida/ljud/4259438 

och klicka sedan på texten som ser ut såhär: 12.30 - 13.00 torsdag 15 nov 2012 och klicka därefter fram till ca 24 minuter in i klippet så kommer det där!

Mycket nöje haha :)

Guldstjärnan i bloggen till bror min som låg bakom det här.. För det var ju ändå väldigt kul :)


1 kommentar:

  1. Vad roligt :) Jag hörde inget olämpligt "yes"! Bra talat! Kram

    SvaraRadera