torsdag 8 november 2012

det finns något gott i världen. och det är värt att kämpa för

I veckan ringde tidningen från min barndomsort, Vetlandaposten, och ville skriva någonting om vårt projekt. Jätteroligt! Klicka på länken nedan och gå till sidan 4 så finns där en liten artikel om oss om man vill läsa:
http://www.e-pages.dk/vetlandaposten/448/demo/

:)

Imorgon ska jag till Bilda igen och skriva ut de sista affischerna som ska tryckas till resterande spelningar, sen tar jag helg!
Idag mitt på ljusan (snarare regniga) dagen unnade Johan och jag oss lite vardagslyx med att titta på Sagan om konungens återkomst. Den trilogin är den mäktigaste som finns, som nånsin funnits och som nånsin kommer finnas. Det tror jag. Så mycket kloka citat. Som den gamla Sagan om Ringen-nörd jag en gång var (okej, är...) kommer det kanske dyka upp lite favoritcitat här då och då för att ge er några visdomsord på vägen! Här kommer första:


"How could the world go back to the way it was with so much bad happened?
But in the end it is only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. 
A new day will come.
And when the sun shines it will shine out the clearer.
- What are we holding on to, Sam?
- That there's some good in this world, mr Frodo. And it's worth fighting for."


Johan tycker alltid att jag blir för insatt i filmer. "Det är en fantasivärld älskling". Det kanske det är... Men jag tänker ändå fortsätta applicera filmcitat och filmbudskap i mitt liv och i min värld!


There is some good in this world. And it is worth fighting for.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar