onsdag 12 september 2012

rep nr 2

Igår hade vi rep nummer 2 och jag gjorde debut som blockflöjtist inför de mest kräsna lyssnarna som finns: musiker.. men det gick faktiskt bra! Det var väldigt jobbigt i början och jag och Sandra började bara skratta så fort jag tog en enda ton, men det gick över efter ett tag. Som jag och Erica pratade om igår: man måste ju utmana sig själv lite! Och Erica, nu kan jag bocka av den grejen i alla fall då, visst? I och för sig har jag inte klarat av att spela inför publik än. Kanske får vänta lite med den där avbockningen då...

Nästa rep är på söndag och sen har vi ledigt en vecka innan det är dags för nästa rep och då ska min önskade Abba-låt repas... Heja Abba och heja oss som ska göra den så vi får ha med den i programmet!




Jag måste dela med mig av Ericas dröm som hon skrev på vår sida i morse, den är så rolig:
"Haha, alltid när jag har ett projekt på gång drömmer jag att dagen är inne och att jag inte är förberedd.
 T.ex. att brudklänningen inte är klar. 
Inatt drömde jag att vi hade vår första konsert. 
Men jag och Johanna Hellsten som också var med hade glömt texten på våra verser. 
Alma var mycket besviken. 
Istället för att bara ta nästa låt betedde vi oss som barnungar och 
satte oss i publiken och fikade trumpet och skamset. 
Då satte sig Robin med en mick på scenen, fick publiken som höll på att gå att återvända och 
sjöng en fin ballad. Robin, du är vår hjälte!"

Haha, det är inte bara jag som drömmer sånt där! Jag är inte knäpp! Åtminstone inte på det planet :)

I helgen går Joybells in i studion för att spela in en låt, det blir kul det, men först blir det lite plugg, nu ska jag till skolan och lära mig neurologi!

Puss&kram!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar